fredagsmys... blev till fredagsrys...

.... för precis ett dygn sedan så var allt frid och fröjd med det mesta inkl mina hästar och märkligt nog så har allt vänts upp och ner bra precis 24h senare...
I morse så började dagen med ett tel.samtal om att Toppen, min treåriga hingst som just nu tränas i Skåne, visar koliksymtom och vi beslutade att köra honom till Helsingborgs djursjukhus. Vilken himla tur att han skjutades in.... allt verkade vid ankomst till kliniken, vara en kolik av lindrigare karaktär.... men ack nej..... vid 13-tiden så ringer veterinären upp mig med beskedet att akut buköppning måste ske, med mkt osäker utgång...... sagt och gjort.... det går 3h med vånda och tårar, tills det ringer upp igen och vet lämnar beskedet att både operation och uppvak gått bra....Puhh... vilke pärs..... nu väntar ett par kritiska dygn med att få igång mage och tarmar igen..... i skrivande stund så är läget stabilt och jag går till sängs med en stilla bön om att Toppen gjort sig förtjänt av att få leva vidare som den fantastiska unghingst han är !
I morgon är en annan dag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback