söndagsreflektion i Skåneland...

det är blåsigt och uppehåll...
SÅ är det sista dagen på championaten och det har varit blandad känsla att se deltagande ekipagen i championaten.
Mest "Lagomt" har det känts att se 4-års hoppningen, väl förberedda hästar och sedan lite upp och ner beroende på dagsformen på ekipaget.
Jag var domarsekreterare åt Helena Persson, Björn Carlsson och Leif Nilsson igår i 4-års finalen och jag kan bara ge beröm över hur proffesionella de är som Domare, i allt från kommentarer, sättet att prata och framförallt påde sätt det samarbetade ! Detta borde vara ett signum inom ASVH, för alla oss domare. Jag är mkt tacksam över att fått ta del av deras erfarenhet under finalen och jag kan säga så mycket som att domarna var helt överens om Segraren .... och jag också.... Bra jobbat tycker jag !

Sen från Auktionen igår kväll..... det var många fina hästar som såldes och några till riktigt "bra" priser, den bästa hästen såldes inte för mest pengar.... den köpte Daniel Z, ett toppsto e:Balou du Rouet- Irco Mena -Democritos. 170 000 för det stoet är ett fynd, bara att gratulera !
Det vart stundtals lite avslaget på auktionen då buden "kom av sig" och likaså var auktionspodiet "lite av och på".... det kändes konstigt..... nåt man verkligen måste lösa till nästa år om man vill ha "mer kommers" !

Nu bär det av till sista dagen på Flyinge och lite finaler, så det skall bli kul att se och njuta av !
Lev Gott !

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback