Ett tag sen...

jag bloggade...
Denna vecka har gått fort och det har varit bra på sätt och vis, Toppen är åter i sitt träningsstall och gör dagligen några pass rullis. Det blev en vecka på klinik och det tar på krafterna både hos häst, ryttare och ägare, mer än man tror...Han har återhämtat sig bra och bygger sakta men säkert upp sin kropp igen.
Hingstvisningen i slutet av november är inte rimligt att satsa på så det får bli runt årsskiftet som jag avgör om det blir start i Bruksprovet eller ej... det ligger ännu inom målbilden men hästens välmående går i första hand och det är ett stort steg att anmäla sig till ett Bruksprov, det kostar mkt pengar och är ett tufft test på flera sätt.

Highdento har gjort sin första lilla runda på bortabana och gjort det med den äran....det blir en stjärna av honom, tro mig !

Här hemma på Gården så mår alla bra och det är snart tid för att löshoppa mina tre tvååringar,
som skall ridas in runt nyår. Sen skall de få lite vila i nov, innan det är arbete på schemat för dem.

I morgon bär det av till avelschampionatet och jag tar med mig min reskompis Elin, som jag kompar bra ihop med, de skall bli intressant och avkopplande att få se massor av bra hästar och jag har fått uppdraget att vara sekreterare på 4-års finalen i hoppning..... sååå kul att få bidra till Svensk Hoppsport, när den är som allra bäst !!
Lev och Må,
PS. Det blir troligen nåt inlägg från läktaren....  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback